Když Sisi cestuje... No.4

9. srpna 2017 v 12:30 | Sisi |  Deník

KDYŽ SISI CESTUJE
NO. 4

Úterý, třetí den mého anglického dobrodružství a pravděpodobně nejvyvedenější den ze všech. Od rána bylo krásně, okny nám u snídaně proudilo svěží slunce a mraky se projenou stáhly na jinou část planety. Dneska jedeme do Bathu, do městečka nepříliš velkého, ale možná až příliš krásného.

Balíme si svých pár švestek, což v mém případě znamená především mobil, foťák, brýle a kreditka. Při odchodu mám takový ten hezký pocit, že to dneska bude vážně super den a jsem ráda, že jsem se nemýlila. Do Bathu se dostaneme vlakem, takže míříme na vlakové nádraží, které se nachází asi deset minut chůze od našeho bytu. U nás jsou nádraží stará a mnohdy jsou to historické budovy. To asi památkáři neviděli Bristolské nádraží, protože to vypadá jako jeden ze středověkých hradů. Nedělám si srandu. Nechápu, jak se to stalo. Novější část je pak v podobném stylu, jaké známe z Prahy nebo z Brna, ale i tak koukám kolem sebe jako vyvoraná myš.

Do vlaku usedáme bez problému a já jsem překvapená, jak moderní všechny vagóny jsou. Nikde žádné schody, protože jsou všechny koleje elektrifikovány, žádné zasekávací se okna, wifi hotspot, příjemné sedačky jako v autobuse. Je to zvláštní. Člověk si ani nepřipadá jako ve vlaku. V tomhle případě se musím zastat starých dobrých českých vagónků. Je to hloupé, ale mě naše vlaky příjdou romantické a cestuji v nich ráda. Anglické vlaky jsou věčně nacpané a rozhodně nemáte z cesty takový požitek. Ale máte internet. To jo.

Takže tím moderním vlakem projíždíme anglickou krajinou, z okna zahlédnu nějaké venkovské sídlo/zámeček a přemítám, která bohatá rodina v něm asi mohla žít. Do Bathu pak přijíždíme po půl hodině a už z vlaku se mi městečko moc líbí. Nikde žádné vysoké budovy, které by tu krásu kazily, domečky jsou opravené, ale jejich architektura zůstala zachována.

Když chceme projít do centra, musíme se nejdřív dostat skrz nákupní centrum, což neznamená jako u nás uzavřenou obrovskou budovu... jedná se spíše o celou čtvrť posetou obchody různých známých i neznámých značek, kaváren, restaurací a spoustou lidí. Do tohoto nákupního centra ale lidé jezdí spíše kvůli požitku, protože je fakt krásné. Mezi budovami visí barevné deštníky, na zemi je všude zelený koberec, takže si připadáte jako Alenka v říši divů.

Pak se dostáváme přímo do centra celého Bathu, tedy k Římským lázním a katedrále. Obojí je monumentální a obrovské. Do lázní se podívat můžeme, ale za velký poplatek, takže se kocháme jen vnější fasádou, stejně tak katedrála, kterou mám problém zabrat do foťáku celou, je samotná zvenku nádherná. Všude jsou mraky turistů, kteří si jí fotí, takže dělám spěšně pár snímků a raději se klidíme pryč.

Po katedrále se jdeme podívat na známý most, který je spíše takovou miniaturní uličkou s obchůdky. Všechno je hrozně malinkaté, aby se to na most vešlo, takže když kolem jdete, připadáte si jako obr mezi liliputy. Je to roztomilé. Pak mě Ája bere dolů k řece, kde mi povídá, že Bath byl ještě před spousty lety postaven u řeky, ale ta se vylila a zatopila většinu starého města, takže to, co dnes můžeme vidět, je vlastně postavené o patro výš, než staré město. To akorát čeká, až ho někdo odkryje. Když se dívám na řeku a vidím sloupy, které se zvedají asi pět metrů nad její hladinu, vidím, že má pravdu. Na těch sloupech je pak vrstva betonu, silnice a budovy. Vše asi pět metrů nad řekou. Jsem fascinovaná. Představte si dvoupatrové město. Jedno snad ještě z dob Římanů a druhé ze 17. - 18. století.

Po tomhle úžasném příběhu mě Ája bere do nějaké restaurace, kde si dáváme tradiční anglickou snídani (bylo jedenáct hodin, ale to už je v Anglii zvykem) - lívance s javorovým sirupem a opečenou slaninou. Ta kombinace mě moc neuhranula a abych řekla pravdu, trochu jsem se bála, že vyhazuju peníze do větru, ale nemohla jsem se víc nemýlit. Byla to mňamka jako Brno. Říkám si, že až budu doma, tak si to někdy uvařím, ale pak si uvědomuji, že naše slanina a anglická slanina jsou dvě naprosto rozlišné věci...

Po té hodinové pauzičce v restauraci jdeme dál a rozplýváme se nad nádhernou anglickou architekturou, která během takového krásného slunečného dne působí ještě kouzelněji. Docházíme do malého parčíku uprostřed jakéhosi kruhu tvořeného z velkých bytových domů a tam mi Ajuška říká, ať si stoupnu doprostřed, že mi něco ukáže. Pak několikrát zatleská a já ten zvuk slyším jakoby ze všech stran. Je tam dokonalá akustika. Když to zjistili i ostatní turisti kolem nás, začali nadšeně tleskat, a tak jsme s Ájou radši pokračovaly dál. Další hodinu trávíme v dalším parku, kde ale jen sedíme na zelené zdravé trávě, povídáme si a užíváme sluníčka. Čas ale plyne rychle a Ája musí být v šest práci, takže se vracíme zpět k nádraží a já pak na bytě celý večer sním o dvoupatrovém městečku u Avony.

_________________________________________________

S Bathem se loučíme a příště se podíváme do Cardiffu!

Právě mám v sobě Pribiňáček, Kinder, Donut a Ledňáčka

Jsem spokojená

Mějte se hezky

Vaše Sisi

Pokračování

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.