Když Sisi cestuje... No.6

11. srpna 2017 v 13:21 | Sisi |  Deník

KDYŽ SISI CESTUJE
NO. 6

Je pátek, včerejšek jsme strávily v Cardiffu, hlavním městě Walesu. Vstáváme dost pozdě a den trávíme podobně jako středu naprosto jednoduše - válením se, jedením a užíváním si volna. O víkendu nás čeká dlouhá túra po vodopádech, takže si balíme nějaký náhradní oblečení a věci na přespání. Voláme si s Kačkou, spolužačkou ze školy, která je v Anglii jako au-pairka a přidá se k nám na víkend. Všechno by mělo být nachystané a zařízené. Ajuška odchází do práce a prosí mě, abych na ní do jedenácti počkala, že mě pak vezme do nějakého klubu, abych měla zážitek z Anglie úplný.

Jelikož netuším, co se tady v noci nosí, tak si na sebe beru džíny s vysokým pasem a hezkou halenku se zapínáním vzadu. Doufám, že to bude stačit, abych zapadla, protože nic hezčího v malém kufru nemám. Ajuška přichází krátce po jedenácté, hází na sebe nějaké oblečení a vyrážíme.

Bere mě do klubu Cubana, kde hrají latinsko-americkou hudbu, což je přesně něco pro mě. Jen jsem tam přišla a už jsem cítila, jak mým tělem začíná proudit známá energie. Na malém plácku jsou desítky lidí a tancují na známé rytmy samby nebo salsy. Ajuška objednává pití, aniž bych si toho všimla, protože celou dobu fascinovaně hledím na parket. V tanečním klubu jsem byla párkrát a pokaždé jsem byla dost zklamaná, protože to poskakování do hudby typu tuc-tuc není to pravé ořechové. Tady ale lidi TANČÍ. Někteří i v páru a užívají si hudby, protože jí slyší a chytají rytmus... můj bože, jsem už v nebi?

Ajuška na mě kouká s potutelným úsměvem a říká mi, že tak nějak tušila, že se mi to tady bude líbit. Ani nic neříkám, jen si beru pití a hned se přesouvám blíž k parketu. Odkládáme skleničky na stůl a řadíme se na okraj taneční plochy. Jindy by mě nějaký čas trvalo se roztancovat a zbavit se toho nepříjemného pocitu, že se na mě třeba někdo dívá, ale tady to šlo samo. Tancovaly jsme něco přes hodinu bez přestávky, ale mě to přišlo jako pět minut. Když lidi viděli, jak jsem se rozvášnila, tak kolem mě udělali uctivý kruh a já si tak mohla užívat ještě víc. Přišel za mnou jeden menší chlapík s milýma očima a začal se mnou tancovat. Nebyl to kdejaký tanečník, ale usmíval se a byl neuvěřitelně galantní.

V jednu hodinu vypnuli muziku, protože bar zavíral a já se zdráhavě klidila z parketu. Ajuška na mě koukala a jen vrtěla hlavou. "Ti chlapi stáli kolem a skoro jsem viděla, jak jim tečou sliny," říká mi a já se vesele chichotám. Byl to krásný večer. Druhý den ráno ale vstáváme dřív, protože jedeme na ten výlet, takže jdeme rovnou domů a usínáme s uvolněnou myslí.

Ráno v sedm si děláme trochu dražší, ale za to vynikající snídani: opečené tousty s avokádovou pastou, slaninou, vajíčkem a lososem. O půl desáté přijíždí odvoz, jedeme pro Kačku na nádraží a pak už nás čeká jen tříhodinová cesta k Bracon Beacon. Dojížídme tam někdy v odpoledních hodinách, nahazujeme batůžky a vyrážíme na dlouhou túru po Waleských vodopádech.

První dva nacházíme bez problému, ale pak volíme špatnou cestu a děláme si trochu náročnější (v bahně) zacházku. Když se dostáváme zpět na cestu, zjišťujeme, že jsme minuli třetí vodopád, takže se vracíme zpět a děláme na chvíli přestávku, protože už mám několik mil za sebou. Počasí je pěkné, okolo 22 stupňu, trochu pod mrakem a není dusno. U vodopádu je několik dalších skupinek turistů a zkoušejí vodu. Někteří dokonce do řeky v plavkách vlezou a nadšeně kolem sebe cákají ledovou vodou. Říkám si, že bez tohohle zážitku se obejdu.

Čtvrtý vodopád nám ale nedává na vybranou, protože se pod ním dá projít a to víte, že jsme to museli zkusit. Prošli jsme a byli zmoklí jak slepice. Moje mikina to sice tak nějak zvládla, ale Kačky svetr už tak dobře ne. Cestu zpátky k autu jsme vzali trochu rychlejším tempem, ale stejně to nepomohlo. V aute jsmě začali všichni pšikat a kýchat.

Ubytování máme zařízené v takovém krásném větším domečku, který funguje spíš jako místní restaurace. Pokoje ale mají uklizené a pěkné. Dokonce máme vanu, takže si jí napouštíme plnou horké vody a doufáme, že to z nás vyžene tu rýmu. Do dvanácti pak hrajeme černé historky a jiné hry, bavíme se a snažíme se co nejmíň smrkat. Bydlím na pokoji s Kačkou, a když si jdeme lehnout, překvapivě mluvíme anglicky. Další hodinu si povídáme o všem možném, protože jsme se dlouho neviděly a pořád mluvíme anglicky. Nevím proč ani jak to vysvětlit, ale najednou nám to připadalo jednodušší.

_____________________________________

Čeká vás ještě cesta zpátky z Walesu do Bristolu se zastávkou v Cardiffu v JumpParku
a potom samozřejmě další dobrodružství na cestě zpět z Anglie do Česka.

Vaše Sisi

Poslední pokračování

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.